Co to znaczy, że “przelew zrealizowany” w EasySend? Kiedy pieniądze dotrą na konto odbiorcy? To właśnie jedne z najczęściej zadawanych pytań, z którymi spotykają się nasi specjaliści w Biurze Obsługi Klienta EasySend. Dziś wyjaśniamy czym dokładnie różnią się poszczególne statusy przelewów widoczne w Panelu Klienta EasySend.
Przelew został “zrealizowany”, ale odbiorca nie widzi go na koncie. Dlaczego?
Oznacza to, że nasz bank wysłał pieniądze do Twojego odbiorcy. Niestety oznacza to również, że chociaż pieniądze są wysłane i trafiają na konto odbiorcy, w EasySend nie możemy “podejrzeć”, gdzie dokładnie się znajdują podczas tej części podróży. W większości przypadków pieniądze docierają w wyznaczonym przez nas czasie lub przed nim, ale oczywiście są przypadki, w których tak się nie dzieje. Sprawdź dlaczego.
Jak działają przelewy EasySend?
Wyjaśnimy to na przykładzie: Ania mieszka w Wielkiej Brytanii i chce wysłać 100 GBP swojemu bratu Bartkowi, który mieszka w Polsce. Ania od lat żyje w Londynie i posiada tylko brytyjskie konto w funtach. Bartek dysponuje kontem złotówkowym, które założył sobie jeszcze na studiach.
Ania aby przesłać funty do Polski w swoim banku musiałaby skorzystać z opcji przelewu międzynarodowego po kursie walutowym oferowanym przez bank. Musi również zapłacić prowizję od transakcji – często jest to stała opłata oraz średnio 1-3% od wysyłanej kwoty. Dodatkowo bank Bartka w Polsce też może pobrać od niego prowizję za przyjęcie środków w obcej walucie. Taka operacja może potrwać nawet kilka dni.
Aby oszczędzić czas i pieniądze Ania może skorzystać z przelewów EasySend. Pierwszy i co 10. przelew typu FAST zleca bez jakichkolwiek opłat czy prowizji. Za kolejne zapłaci stałą, niska opłatę (w tym przypadku £1,99). Kurs waluty widzi jasno i wyraźnie podczas zlecania przelewu i może od razu sprawdzić jaką kwotę w złotówkach otrzyma na konto Bartek. Darmowy przelew FAST dotrze do Bartka w kolejny dzień roboczy, a jeśli sprawa jest pilna i Ania zdecyduje się na przelew ekspresowy, to środki pojawią się na koncie Bartka nawet w 10 minut od ich wysłania.
Czym są przelewy EasySend?
EasySend jest oficjalną jednostką finansową pośredniczącą w realizacji przelewów międzynarodowych. Posiadamy konta bankowe w wielu walutach i wymiany środków dokonujemy hurtowo, wewnątrz naszego systemu. Wpłaty i wypłaty przelewów są realizowane na lokalnych rachunkach, a więc są szybsze i tańsze. W skrócie – zamiast korzystać z wielokrotnych przewalutowań w banku, pieniądze tak naprawdę nigdzie nie podróżują. Od 14 lat z naszych usług skorzystało już prawie 100 tysięcy klientów, którzy regularnie przesyłają środki między 44 obsługiwanymi krajami.
Ile czasu “idzie” przelew EasySend?
W Panelu Klienta EasySend możesz śledzić drogę swoich pieniędzy od momentu zlecenia przelewu aż do jego opłacenia. Informacje o aktualnym statusie transakcji otrzymujesz również na podany podczas rejestracji adres mailowy.
W naszym systemie przelew może mieć status:
- oczekujący
- w trakcie realizacji
- zrealizowany
- odrzucony
Co to znaczy “przelew oczekujący” w EasySend?
Jeśli przelew ma status “oczekujący” oznacza to, że został on zlecony w Panelu Klienta lub aplikacji mobilnej EasySend, ale środki na jego opłacenie nie zostały jeszcze zaksięgowane na naszym koncie. W tym momencie czekamy na przesłane przez Ciebie pieniądze.
Jest to również czas, w którym może nastąpić niezbędna weryfikacja Twojej tożsamości lub źródła pochodzenia środków (więcej o weryfikacji przeczytasz TUTAJ.)
Przelew pozostanie “Oczekujący” przez 24h od momentu jego zlecenia. Jeśli środki nie wpłyną na konto i niezbędna weryfikacja nie zostanie przeprowadzona, to po tym czasie zostaje odrzucony.
Opłaciłem/-am przelew, ale nadal widnieje jako “oczekujący” – dlaczego?
W tej sytuacji:
- Upewnij się, że została przesłana cała należna kwota łącznie z opłatą za usługę (nie dotyczy pierwszego i co 10. przelewu FAST, a także przelewów FAST wysyłanych z Polski do UK i krajów Strefy Euro, które są zlecane bez żadnej prowizji)
- Sprawdź czy nie jest wymagana weryfikacja Twojej tożsamości lub źródła pochodzenia środków. Informacje o tym, czy konieczna jest weryfikacja znajdziesz w Panelu Klienta EasySend w zakładce “Weryfikacja konta”. Możesz również zerknąć na swój telefon – prawdopodobnie dzwoniliśmy do Ciebie w tej sprawie 🙂
- Bądź cierpliwy/-a. Jeśli transakcja została opłacona przelewem (a nie kartą), to czas zaksięgowania środków na naszym koncie może być różny. Zależy to od sesji księgowania przelewów wychodzących w Twoim banku i sesji księgowania przelewów przychodzących w naszym. Poinformujemy Cię mailowo o zmianie statusu przelewu.
Co to znaczy “przelew w trakcie realizacji” w EasySend?
Przelew jest “w trakcie realizacji” jeśli jego zlecenie zostało w całości opłacone i należność została zaksięgowana na naszym rachunku bankowym, a konieczna weryfikacja przebiegła pomyślnie. Przetwarzamy zlecenie i przygotowujemy środki do wysyłki.
Co to znaczy “przelew zrealizowany” w Easysend?
Przelew jest “realizowany” wtedy, gdy środki zostały wysłane z naszego konta na konto odbiorcy. W tym momencie nie mamy już wpływu na czas jego dostarczenia.
Przelew widnieje jako “zrealizowany”, ale nie dotarł jeszcze do odbiorcy – dlaczego?
Pieniądze są w drodze do odbiorcy. Jest możliwa jedna z 2 opcji:
- Pieniądze są w drodze między naszym bankiem a bankiem odbiorcy.
- Pieniądze są już w banku odbiorcy, ale nie zostały jeszcze zaksięgowane na jego koncie (zależy to od godzin sesji księgowania w banku).
Ile trwa realizacja przelewu w EasySend?
Czas realizacji przelewów różni się w zależności od pary walutowej oraz rodzaju zleconego przelewu. Przed zleceniem przelewu sprawdź dokładne czasy realizacji opisane w naszej ofercie oraz w zakładce “Kontakt i pomoc”.
Zazwyczaj (poza pewnymi wyjątkami):
- przelewy FAST są realizowane w 1 dzień roboczy. Co to znaczy? Jeśli środki na opłacenie przelewu dotrą na nasz rachunek przed godziną 23:59 czasu polskiego, to zostanie on zaksięgowany na rachunku odbiorcy w kolejny dzień roboczy. Ważne! Przelew zlecony na rachunek prowadzony w walucie innej niż GBP lub PLN zostanie dostarczony do odbiorcy w ciągu 2-3 dni roboczych w zależności od wybranego kraju i waluty.
- Przelewy SuperFAST są realizowane nawet w 10 minut. Co do zasady są one procesowane w czasie rzeczywistym tego samego dnia roboczego, czasem nawet szybciej niż regulaminowe minimum 10 minut. Pamiętaj, że usługa ta jest dostępna tylko w godzinach pracy banków, a więc między 8 a 18 czasu polskiego. Przelewy SuperFAST zlecone po tej godzinie będa realizowane w kolejny dzień roboczy. Więcej w regulaminie usługi SuperFAST.
Co to znaczy “przelew odrzucony” w EasySend?
Przelew “odrzucony” to transakcja, która została zlecona, ale nie została opłacona w ciągu 24h. Jest to również przelew anulowany przez Ciebie lub przez naszych specjalistów zgodnie z Twoją dyspozycją (np. przez telefon).
Gdzie znajdę informację o statusie mojego przelewu?
Informację o statusie przelewu znajdziesz w Panelu Klienta w zakładce “Przelewy”. O każdej zmianie statusu informujemy również drogą mailową.
Ważne! Ze względów bezpieczeństwa nie udzielamy informacji o przelewie dla jego odbiorcy. Jedynie zweryfikowany nadawca może otrzymać od nas szczegóły dotyczące jego transakcji. Jeśli jesteś odbiorcą przelewu i dostaniesz potwierdzenie od nadawcy, że przelew jest “realizowany”, a nadal nie widzisz środków na koncie, skontaktuj się ze swoim bankiem lub sprawdź godziny sesji księgowania przelewów przychodzących na stronie internetowej banku.